07 Mayıs 2009
         

"Uçsuz Çizgi Uçları Elimizde", 17 Ocak-28 Şubat

Mine Sanat Galerisi Caddebostan şubesi 24. yılına iki çağdaş kadın sanatçının desen sergisi Uçsuz Çizgi Uçları Elimizde ile giriyor. Berna Erkün ve Can Maden'in 17 Ocak 2009 tarihinde açılacak olan sergisi 28 Şubat 2009'a dek Mine Sanat Galerisi, Caddebostan mekânında izlenebilecek.

Sergiye bağımsız işleriyle katılan Berna Erkün ve Can Maden ortak bir desen çalışmasına başlayacaklar ve sergi boyunca dönüşümlü olarak galeri içerisinde bu iş üzerinde çalışarak tamamlayacaklar.

Berna Erkün ve Can Maden, sergideki işlerinin birbirlerinden bağımsız olmasına karşın desenin, bütünleyiciliği ile zaman zaman öne çıkarken zaman zaman farklı malzemelerle karışarak bağlayıcı elemana dönüşebilme gücü ve çok yönlülüğünden faydalanıyor. Sergide kağıt ve tuval üzerine suluboya, çini mürekkebi, boya ve kolaj çalışmaları yer alıyor.

"Desen sanatın en özgün ifadesidir," diyen Erkün ve Maden çalışmalarının doğasını "Çizgi, spontane doğası ile sanatçının iç uzamında serbestçe dolaşır, her katmana, her boşluğa girer çıkar. Yapıtlardaki doğa elemanları bu iç uzama ait işaretlerdir. Çalışma sürecinde kendiliğinden ortaya çıkarlar; bir ruhsal harita oluştururlar" diyerek açıklıyor.


Berna Erkün
1962 Ankara doğumlu sanatçı 1989 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü'nde yüksek lisansını tamamladı. Anadolu'nun çok katmanlı kültürü, Yunan mitolojisi, Piri Reis haritaları, yok olmaya yüz tutan kültürel ve doğal değerler, genellikle tuval üzerine çeşitli malzemelerle çalışan Erkün'ün eserlerindeki çıkış noktalarını oluşturuyor. Sanatçının yurtdışında ve içinde katılmış olduğu pek çok karma serginin yanı sıra 6 kişisel sergisi de bulunuyor. Çalışmalarını halen İstanbul'da sürdürüyor.

Can Maden
1961'de doğan sanatçı 1987 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü'nde yüksek lisansını tamamladı. Maden, yerleştirmeden asamblaja, fotoğraf ve dijital işlerden tuvale pek çok alanda çalışsa da, bu sergide yapıtı oluşturan çizgisel niteliğe odaklanıyor. Çizginin doğaçlama özelliklerinin resimde "otomatik yazı"ya yakın bir süreci olası kıldığını söyleyen Maden'in doğa yorumları metaforik anlamları olan iç manzaralar olarak seyircinin karşısına çıkıyor. Halen İstanbul'daki atölyesinde çalışmakta olan sanatçının yurtdışı ve yurtiçinde pek çok karma sergisi bulunuyor.

Diğer Sergi Haberleri
"Transparent City & Architecture Of Density", 01 Mayıs – 25 Temmuz 2009
Zamanın Görünen Yüzü: Saatler, 13 Mart-28 Haziran
"Gerçek - Yansıma - Yanılsama", 11 Mayıs - 11 Haziran 2009
Köseoğlu ve Tanık Resim Sergisi, 5 - 23 Mayıs
"Zamanın Ruhu", 28 Nisan - 21 Mayıs
"Karışık Sergi", 16 Nisan - 17 Mayıs
Sadi Diren Retrospektif Sergisi, 1 Nisan - 16 Mayıs
"Mary Cross ile Kutsal Yerlere Ziyaret", 22 Nisan - 15 Mayıs
"Yükseliş", 15 Nisan - 06 Mayıs
"Aşk ve Şiddet", 27 Mart - 3 Mayıs